I CA indsamler vi kun personoplysninger, når det er relevant og nødvendigt.
Vi stiller samtidig store krav til sikkerheden af vores IT-systemer, så de indsamlede persondata til enhver tid er beskyttet bedst muligt.
IT- og informationssikkerhedsniveauet i CA gennemgås årligt ved en ekstern revision, som alle a-kasser er underlagt. Når CA benytter eksterne leverandører til behandling af persondata, indgår vi altid de nødvendige aftaler for at sikre beskyttelsen af dine oplysninger.
Pseudonymisering og sletning
I CA pseudonymiserer vi gerne personoplysninger på anmodning fra dig. Det betyder, at dine personoplysninger maskeres og efterfølgende kun kan tilgås af CA’s dataansvarlige medarbejdere. Da CA som a-kasse er underlagt a-kasselovgivningen, afhænger graden af pseudonymisering dog af, hvilke oplysninger der er tale om og til hvilket formål de anvendes.
Alle øvrige behandlinger af personoplysninger i CA, der ikke er underlagt a-kasselovgivningen, gemmes i vores interne systemer med brugerafgrænset adgang til statistisk og markedsføringsmæssig brug. Disse personoplysninger slettes ikke, medmindre du anmoder om det. Af hensyn til dokumentationskrav opbevarer vi dine personoplysninger i 4 år, efter du har anmodet om sletning.
Få et overblik over, hvilke personoplysninger CA gemmer, hvad vi bruger oplysningerne til og hvilke rettigheder man har som medlem af CA.